Intellektuell funktionsnedsättning

Elever med intellektuell funktionsnedsättning behöver ofta läromedel med lättlästa texter och bilder som inte innehåller alltför många detaljer. Många elever behöver läromedel med långsam progression, det vill säga en långsam stegring av svårighetsgraden. Elever som har svårt att uttrycka sig och förstå vad som sägs kan behöva stöd av symboler eller annan alternativ och kompletterande kommunikation, AKK.

Intellektuell funktionsnedsättning

Elever med intellektuell funktionsnedsättning behöver ofta läromedel med lättlästa texter och bilder som inte innehåller alltför många detaljer. Många elever behöver läromedel med långsam progression, det vill säga en långsam stegring av svårighetsgraden. Elever som har svårt att uttrycka sig och förstå vad som sägs kan behöva stöd av symboler eller annan alternativ och kompletterande kommunikation, AKK.

Omslag samt innehåll.

Var är ljudet? K L N R S

Kommunikation Svenska Svenska som andraspråk Spel
100 kr
Lägg i varukorg, Var är ljudet? K L N R S
Var är ljudet? K, L, N, R, S är ett spel som tränar elevens förmåga att höra om ett visst språkljud förekommer i ett visst ord och var i ordet det i s...
Omslag till Vilken vokal.

Vilken vokal?

Kommunikation Svenska Svenska som andraspråk Spel
250 kr
Lägg i varukorg, Vilken vokal?
Vilken vokal? är ett spel som tränar elevens förmåga att höra vilken vokal som finns i olika ord. Spelet innehåller spelplaner och bildkort. Deltagarn...
Kartong med innehåll till Var är ljudet.

Var är ljudet? G, T, M, J

Kommunikation Svenska Svenska som andraspråk Spel
100 kr
Lägg i varukorg, Var är ljudet? G, T, M, J
Var är ljudet? G, T, M, J, är ett spel som tränar elevens förmåga att höra om ett visst språkljud förekommer i ett visst ord och var i ordet det i så ...