Kundservice

Kontakta oss om du undrar över något kring din ansökan, våra produkter och onlinetjänster eller har frågor om din beställning.

Kontakta oss

Vår ordermottagning har öppet måndag - fredag kl. 09.00–12.00 samt kl. 13.00–15.00.

Ordertelefon: 020 23 23 00

För samtal från utlandet: +46 771 324 325.

E-post: order(a)spsm.se.

Vanliga frågor och svar

Behöver jag ett konto för att beställa?

Du behöver inte skapa ett konto för att genomföra en beställning. När du köper licenser för digitala läromedel får du ett konto till Mina sidor, där du kan administrera dina licenser. Läs mer om hur du hanterar digitala läromedel.

Kan jag beställa som privatperson?

Du är välkommen att beställa både som privatperson och som skola- och organisation.

Hur vet jag att min beställning har genomförts?

Efter genomförd beställning möts du av informationen "Tack för din beställning. Du får även en bekräftelse via e-post. Kontakta ordermottagningen på telefon 020–23 23 00 om du fått informationen "Tack för din beställning" men ingen bekräftelse via e-post.

Jag har inte fått min beställning!

Kontakta ordermottagningen på telefon 020–23 23 00, måndag - fredag kl. 09.00–12.00 samt kl. 13.00–15.00. Du kan även skicka e-post till order@spsm.se. Ange ditt PO-ordernummer som du hittar i din bekräftelse. Exempelvis Ordernummer: PO1234567890.

Betalning

Som privatperson kan du välja att betala med betal- eller kreditkort och vi accepterar Visa och Mastercard. Betalning hanteras via PayEx. 

När beställningen har slutförts reserveras beloppet på ditt konto. Först när vi har packat dina varor och skickat dem dras pengarna från ditt konto. Vid retur återförs beloppet till ditt konto så snart dina varor återkommit till vår kundservice.

Vill du betala med faktura, kontakta ordermottagningen 020 23 23 00.

Reklamationer eller felaktig vara

Vill du reklamera en vara? Ring vår ordermottagning på telefon 020–23 23 00, måndag - fredag kl. 09.00–12.00 samt kl. 13.00–15.00. Du kan också skicka in din leverans till oss. Skriv varför du skickar tillbaka varan på packsedeln. Har du fått faktura, skicka med fakturan i försändelsen.

Som kund har du alltid 7 dagars ångerrätt, räknat från att du mottagit produkten.

Returer skickas till:

SPSM
Returer
Nygatan 18-20
903 27 Umeå

Vid reklamation av våra digitala tjänster kontakta order@spsm.se.

Administrera digitala läromedel

Få hjälp med hur du hanterar licenser, skapar konton till pedagoger och elever. Läs mer om hur du administrerar digitala läromedel.

Frågor och svar om anpassade läromedel

Här har vi samlat vanliga frågor kring anpassade läromedel, läs gärna mer om hur produktion och leverans går till för våra anpassade läromedel.

Senast ändrad: 2019-03-19