Hoppa till innehåll

Vanliga frågor och svar

Här hittar du de vanligaste frågorna om beställning och betalning i Webbutiken. Hittar du inte svaret på din fråga kan du kontakta oss.

Ja, du är välkommen att beställa som privatperson.

Ja. Du behöver ett konto för att beställa. Har du inget konto kan du skapa ett SPSM-konto.

Att beställa via Specialpedagogiska skolmyndighetens webbutik medför betalningsskyldighet. Du som kund godkänner det betalningsansvaret genom att acceptera köpvillkoren i kassan samt klicka på knappen "Slutför köp".

Som privatperson kan du välja att betala med betal- eller kreditkort och vi accepterar Visa och Mastercard. Betalning hanteras via Netaxept.

När beställningen har slutförts reserveras beloppet på ditt konto. Först när vi har packat dina varor och skickat dem dras pengarna från ditt konto. Vid retur återförs beloppet till ditt konto så snart dina varor återkommit till vår kundservice.

Vill du betala med faktura, kontakta oss.

Frakt

Frakt är inräknat i priset i Webbutikens produkter. Material på punktskrift skickas fraktfritt.

Beställer du som skola/organisation så skickar vi en elektronisk faktura eller en pappersfaktura inom en vecka.

Frakt

Frakt är inräknat i priset i Webbutikens produkter. Material på punktskrift skickas fraktfritt.

Efter genomförd beställning möts du av informationen "Tack för din beställning. Du får även en bekräftelse via e-post. Kontakta oss om du inte får bekräftelse via e-post.

Kontakta oss så hjälper vi dig.

Publiceringsdatum: 2025-06-02