Tal- och språkstörning

För elever med språkstörning är det viktigt att lärmiljön är språkligt och kommunikativt tillgänglig. En bra ljudmiljö underlättar för att kunna uppfatta språkljuden. Eleven behöver stöd att förstå och tolka språklig information. Eleverna behöver tid för, och hjälp att utveckla strategier för sin kommunikation, exempelvis genom bilder och tecken.

Tal- och språkstörning

För elever med språkstörning är det viktigt att lärmiljön är språkligt och kommunikativt tillgänglig. En bra ljudmiljö underlättar för att kunna uppfatta språkljuden. Eleven behöver stöd att förstå och tolka språklig information. Eleverna behöver tid för, och hjälp att utveckla strategier för sin kommunikation, exempelvis genom bilder och tecken.

Omslag till Vad sa du fröken?

Vad sa du fröken?

Svenska Stödmaterial
100 kr
Lägg i varukorg, Vad sa du fröken?
Vad sa du fröken? är ett kartläggningsmaterial för bedömning av nybörjarelevers tal och språk. Materialet vänder sig till dig som är specialpedagog el...
Omslag till Var är ljudet? P B D F V.

Var är ljudet? P, B, D, F, V

Kommunikation Svenska Svenska som andraspråk Spel
250 kr
Lägg i varukorg, Var är ljudet? P, B, D, F, V
Var är ljudet? P, B, D, F, V är ett spel som tränar elevens förmåga att höra om ett visst språkljud förekommer i ett visst ord och var i ordet det i s...
Hur låter ordet?

Hur låter ordet?

Kommunikation Svenska Svenska som andraspråk Spel
100 kr
Bevaka, Hur låter ordet?
Hur låter ordet? är ett spel som tränar förmågan att kombinera ljud till ord. Spelet består av ett antal poängbrickor, en bokstavssnurra med bokstäver...