Tal- och språkstörning

För elever med språkstörning är det viktigt att lärmiljön är språkligt och kommunikativt tillgänglig. En bra ljudmiljö underlättar för att kunna uppfatta språkljuden. Eleven behöver stöd att förstå och tolka språklig information. Eleverna behöver tid för, och hjälp att utveckla strategier för sin kommunikation, exempelvis genom bilder och tecken.

Tal- och språkstörning

För elever med språkstörning är det viktigt att lärmiljön är språkligt och kommunikativt tillgänglig. En bra ljudmiljö underlättar för att kunna uppfatta språkljuden. Eleven behöver stöd att förstå och tolka språklig information. Eleverna behöver tid för, och hjälp att utveckla strategier för sin kommunikation, exempelvis genom bilder och tecken.

Språklig medvetenhet hos förskolebarn.

Språklig medvetenhet hos förskolebarn

Svenska Stödmaterial
200 kr
Lägg i varukorg, Språklig medvetenhet hos förskolebarn
Språklig medvetenhet hos förskolebarn är ett kartläggningsmaterial som skapar möjlighet att på ett enkelt sätt göra en första bedömning av elevens spr...
Omslag till Vad sa du fröken?

Vad sa du fröken?

Svenska Stödmaterial
250 kr
Lägg i varukorg, Vad sa du fröken?
Vad sa du fröken? är ett kartläggningsmaterial för bedömning av nybörjarelevers tal och språk. Materialet vänder sig till dig som är specialpedagog el...