Tal- och språkstörning

För elever med språkstörning är det viktigt att lärmiljön är språkligt och kommunikativt tillgänglig. En bra ljudmiljö underlättar för att kunna uppfatta språkljuden. Eleven behöver stöd att förstå och tolka språklig information. Eleverna behöver tid för, och hjälp att utveckla strategier för sin kommunikation, exempelvis genom bilder och tecken.

Tal- och språkstörning

För elever med språkstörning är det viktigt att lärmiljön är språkligt och kommunikativt tillgänglig. En bra ljudmiljö underlättar för att kunna uppfatta språkljuden. Eleven behöver stöd att förstå och tolka språklig information. Eleverna behöver tid för, och hjälp att utveckla strategier för sin kommunikation, exempelvis genom bilder och tecken.

Ritade tecken.

Ritade Tecken

Svenska Webbaserad tjänst
0 kr
Ritade tecken är utvecklat för att stödja användandet av Tecken som alternativ och kompletterande kommunikation, TAKK. TAKK-tecken bygger på tecken fr...
Omslag till Vad sa du fröken?

Vad sa du fröken?

Svenska Stödmaterial
100 kr
Lägg i varukorg, Vad sa du fröken?
Vad sa du fröken? är ett kartläggningsmaterial för bedömning av nybörjarelevers tal och språk. Materialet vänder sig till dig som är specialpedagog el...