Intellektuell funktionsnedsättning

Elever med intellektuell funktionsnedsättning behöver ofta läromedel med lättlästa texter och bilder som inte innehåller alltför många detaljer. Många elever behöver läromedel med långsam progression, det vill säga en långsam stegring av svårighetsgraden. Elever som har svårt att uttrycka sig och förstå vad som sägs kan behöva stöd av symboler eller annan alternativ och kompletterande kommunikation, AKK.

Intellektuell funktionsnedsättning

Elever med intellektuell funktionsnedsättning behöver ofta läromedel med lättlästa texter och bilder som inte innehåller alltför många detaljer. Många elever behöver läromedel med långsam progression, det vill säga en långsam stegring av svårighetsgraden. Elever som har svårt att uttrycka sig och förstå vad som sägs kan behöva stöd av symboler eller annan alternativ och kompletterande kommunikation, AKK.

Bild som visar innehållet i Från sak till bild.

Från sak till bild, väska och bok

Kommunikation Laborativt material Tryckt bok
2 000 kr
Bevaka, Från sak till bild, väska och bok
Hur kan vi undervisa så att elever med funktionsnedsättning lär sig tolka bilder? Materialet Från sak till bild ger inspiration och idéer till persona...