Intellektuell funktionsnedsättning

Elever med intellektuell funktionsnedsättning behöver ofta läromedel med lättlästa texter och bilder som inte innehåller alltför många detaljer. Många elever behöver läromedel med långsam progression, det vill säga en långsam stegring av svårighetsgraden. Elever som har svårt att uttrycka sig och förstå vad som sägs kan behöva stöd av symboler eller annan alternativ och kompletterande kommunikation, AKK.

Intellektuell funktionsnedsättning

Elever med intellektuell funktionsnedsättning behöver ofta läromedel med lättlästa texter och bilder som inte innehåller alltför många detaljer. Många elever behöver läromedel med långsam progression, det vill säga en långsam stegring av svårighetsgraden. Elever som har svårt att uttrycka sig och förstå vad som sägs kan behöva stöd av symboler eller annan alternativ och kompletterande kommunikation, AKK.

Flicka och pojke med ryggsäckar går i en skog.

Maja och Milo tältar, pictogram

Kommunikation Motorik Språk och kommunikation Svenska Tryckt bok
50 kr
Lägg i varukorg, Maja och Milo tältar, pictogram
Maja och Milo tältar vid en sjö. På natten knakar det utanför tältet. Maja och Milo-serien är enkla läsupplevelser för tonåringar och vuxna. I bokseri...
Flicka håller i en bandyklubba.

Maja spelar innebandy, pictogram

Kommunikation Motorik Språk och kommunikation Svenska Tryckt bok
50 kr
Lägg i varukorg, Maja spelar innebandy, pictogram
I den här boken spelar Maja en innebandymatch. Men vilket lag vinner? Maja och Milo-serien är enkla läsupplevelser för tonåringar och vuxna. I bokseri...
Flicka i bassäng.

Maja på badhuset, pictogram

Kommunikation Motorik Språk och kommunikation Svenska Tryckt bok
50 kr
Lägg i varukorg, Maja på badhuset, pictogram
Maja simmar på badhuset, men plötsligt händer något läskigt. I den här bokserien får vi följa Maja och Milo när de gör olika saker på sin fritid antin...