Intellektuell funktionsnedsättning

Elever med intellektuell funktionsnedsättning behöver ofta läromedel med lättlästa texter och bilder som inte innehåller alltför många detaljer. Många elever behöver läromedel med långsam progression, det vill säga en långsam stegring av svårighetsgraden. Elever som har svårt att uttrycka sig och förstå vad som sägs kan behöva stöd av symboler eller annan alternativ och kompletterande kommunikation, AKK.

Intellektuell funktionsnedsättning

Elever med intellektuell funktionsnedsättning behöver ofta läromedel med lättlästa texter och bilder som inte innehåller alltför många detaljer. Många elever behöver läromedel med långsam progression, det vill säga en långsam stegring av svårighetsgraden. Elever som har svårt att uttrycka sig och förstå vad som sägs kan behöva stöd av symboler eller annan alternativ och kompletterande kommunikation, AKK.

Omslag till Jag har fått mens!

Jag har fått mens!

Naturorienterande ämnen (NO) Verklighetsuppfattning Tryckt bok
100 kr
Lägg i varukorg, Jag har fått mens!
När man får den första mensen dyker det upp många tankar som man behöver prata om. Jag har fått mens! är en berättelse om Sofia och hennes funderingar...