När du köper licenser för digitala läromedel i webbutiken blir du beställare. Du får då ett konto till Mina sidor, där du kan administrera skolans licenser. Som beställare kan du skapa pedagog- och elevkonton. Du kan överblicka och förnya licenser samt tilldela dessa till pedagoger och elever på skolan.
Som pedagog kan du överblicka de läromedel som är inköpta av skolan och de som du har tillgång till. Du kan tilldela läromedel till dig själv och dina elever.
Alla inköp på skolan bör ske genom samma beställare. Ska du köpa in digitala läromedel och är osäker på vem som är beställare på din skola? Kontakta oss.
Logga in på Mina sidor
För att administrera dina licenser för digitala läromedel loggar du in på Mina sidor i Webbutiken och klickar på Digitala läromedel.

Som beställare
Som beställare kommer du till en vy där du kan administrera licenser, skolor, läromedel, pedagoger och elever under olika flikar. Klicka på Hantera för att tilldela en licens till användare på skolan. Lathund – Hantera licens.

Som pedagog
Som pedagog har du en vy där du kan hantera elevers tillgång till skolans läromedel. Du ser även vilka läromedel du själv har tillgång till.
