Kontakta oss om du undrar över något kring din ansökan, våra produkter och onlinetjänster eller har frågor om din beställning.
Kontakta oss
Telefon: 010-473 50 00
Ordermottagningens öppettider
Vanliga frågor och svar
Personuppgifter
Beställa
Behöver jag ett konto för att beställa?
Du behöver inte skapa ett konto för att genomföra en beställning. När du köper licenser för digitala läromedel eller e-böcker får du ett konto till Mina sidor. Där kan du administrera dina licenser och ladda ner dina e-böcker.
Kan jag beställa som privatperson?
Du är välkommen att beställa både som privatperson och som skola- och organisation.
Hur vet jag att min beställning har genomförts?
Efter genomförd beställning möts du av informationen "Tack för din beställning". Du får även en bekräftelse via e-post. Kontakta ordermottagningen på telefon 010-473 50 00 om du fått informationen "Tack för din beställning" men ingen bekräftelse via e-post.
Jag har inte fått min beställning!
Kontakta kontaktcenter på telefon 010-473 50 00 under öppettider. Ange ditt PO-ordernummer som du hittar i din bekräftelse. Ett PO-ordernummer kan se ut så här: PO1234567890.
Nedladdningsbara e-böcker
Våra nedladdningsbara e-böcker levereras som en zip-fil.
Köp- och leveransinformation för privatperson
Betalning
Att beställa via Specialpedagogiska skolmyndighetens webbutik medför betalningsskyldighet. Du som kund godkänner det betalningsansvaret genom att acceptera köpvillkor i kassan samt klicka på knappen "Slutför köp".
Som privatperson kan du välja att betala med betal- eller kreditkort och vi accepterar Visa och Mastercard. Betalning hanteras via Netaxept. När beställningen har slutförts reserveras beloppet på ditt konto. Först när vi har packat dina varor och skickat dem dras pengarna från ditt konto. Vid retur återförs beloppet till ditt konto så snart dina varor återkommit till vår kundservice.
Vill du betala med faktura, kontakta ordermottagningen 010-473 50 00.
SPSM skickar en påminnelse om fakturan inte betalas enligt förfallodatum. Observera att om betalning inte sker trots påminnelse överlämnas ärendet till inkasso.
Frakt
Frakt är inräknat i priset i Webbutikens produkter. Material på punktskrift skickas fraktfritt.
Reklamation och retur
Kontrollera att emballaget är helt och att innehållet är helt och fungerande när du hämtar ut eller tar emot din beställning. Reklamationsrätten omfattar endast ursprungliga fel och inte till exempel fel orsakade av normalt slitage.
Vill du reklamera en vara? Ring vårt kontaktcenter på telefon 010-473 50 00. Du kan också skicka in din leverans till oss. Skriv varför du skickar tillbaka varan på packsedeln. Har du fått faktura, skicka med fakturan i försändelsen.
Returer skickas till:
SPSM
Returer
Nygatan 18–20
903 27 Umeå
Ångerrätt
Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt, räknat från att du mottagit produkten. Om du vill åberopa din ångerrätt kan du kontakta ordermottagningen på 010 473 50 00.eller använd
Konsumentverkets Ångerblankett (PDF-dokument).
Följande varor undantas från ångerrätten och kan inte returneras:
Köp- och leveransinformation för skola/organisation
Betalning
Beställer du som skola/organisation så skickar vi en elektronisk faktura eller en pappersfaktura inom en vecka.
Frakt
Frakt är inräknat i priset i Webbutikens produkter. Material på punktskrift skickas fraktfritt.
Reklamation och retur
Kontrollera att emballaget är helt och att innehållet är helt och fungerande när du hämtar ut eller tar emot din beställning. Reklamationsrätten omfattar endast ursprungliga fel och inte till exempel fel orsakade av normalt slitage.
Vill du reklamera en vara? Ring vår ordermottagning på telefon 010-473 50 00. Du kan också skicka in din leverans till oss. Skriv varför du skickar tillbaka varan på packsedeln. Har du fått faktura, skicka med fakturan i försändelsen.
Returer skickas till:
SPSM
Returer
Nygatan 18–20
903 27 Umeå
Vid reklamation av våra digitala tjänster kontakta
kontakta kundcenter eller via telefon 010- 473 50 00.
Ångerrätt
Följande varor undantas från ångerrätten och kan inte returneras: