Intellektuell funktionsnedsättning

Elever med intellektuell funktionsnedsättning behöver ofta läromedel med lättlästa texter och bilder som inte innehåller alltför många detaljer. Många elever behöver läromedel med långsam progression, det vill säga en långsam stegring av svårighetsgraden. Elever som har svårt att uttrycka sig och förstå vad som sägs kan behöva stöd av symboler eller annan alternativ och kompletterande kommunikation, AKK.

Intellektuell funktionsnedsättning

Elever med intellektuell funktionsnedsättning behöver ofta läromedel med lättlästa texter och bilder som inte innehåller alltför många detaljer. Många elever behöver läromedel med långsam progression, det vill säga en långsam stegring av svårighetsgraden. Elever som har svårt att uttrycka sig och förstå vad som sägs kan behöva stöd av symboler eller annan alternativ och kompletterande kommunikation, AKK.

Språklig medvetenhet hos förskolebarn.

Språklig medvetenhet hos förskolebarn

Svenska Stödmaterial
200 kr
Lägg i varukorg, Språklig medvetenhet hos förskolebarn
Språklig medvetenhet hos förskolebarn är ett kartläggningsmaterial som skapar möjlighet att på ett enkelt sätt göra en första bedömning av elevens spr...
Omslag till Vad sa du fröken?

Vad sa du fröken?

Svenska Stödmaterial
250 kr
Lägg i varukorg, Vad sa du fröken?
Vad sa du fröken? är ett kartläggningsmaterial för bedömning av nybörjarelevers tal och språk. Materialet vänder sig till dig som är specialpedagog el...
En modelldocka i trä poserar och kastar en skugga på den vita bakgrunden.

Kroppsspråk för alla

Stödmaterial Tryckt bok
156 kr
Lägg i varukorg, Kroppsspråk för alla
Boken ger pedagoger insikt i hur enkla metoder kan få elever med svår synnedsättning eller blindhet att upptäcka kroppsspråket tillsammans med sina se...