Blindhet

Elever med blindhet läser punktskrift, antingen som tryckt taktil skrift i bokform eller i digital form med skärmläsningsprogram och punktskriftsskärm. Elever med blindhet använder samma läromedel som övriga i klassen. Läromedlets texter och övningar tillgängliggörs och bearbetas för taktil läsning. Bilder och grafiskt material får bildbeskrivningar eller blir taktila bilder. 

Blindhet

Elever med blindhet läser punktskrift, antingen som tryckt taktil skrift i bokform eller i digital form med skärmläsningsprogram och punktskriftsskärm. Elever med blindhet använder samma läromedel som övriga i klassen. Läromedlets texter och övningar tillgängliggörs och bearbetas för taktil läsning. Bilder och grafiskt material får bildbeskrivningar eller blir taktila bilder. 

Bild saknas

Vad vet du om miljön Arbetsbok, e-bok Textview

Biologi Naturkunskap Samhällskunskap E-bok
66 kr
Lägg i varukorg, Vad vet du om miljön Arbetsbok
I arbetsboken Vad vet du om miljön? finns uppgifter av olika slag och svårighetsgrader. De flesta frågorna kan man svara på när man läst Smart att vet...
Smart att veta om miljö.

Smart att veta om miljö, e-bok Textview

Naturkunskap E-bok
106 kr
Lägg i varukorg, Smart att veta om miljö
Smart att veta om miljön beskriver i korthet miljöproblemen och hur de uppstår. Boken inriktar sig dock främst på att ge praktiska råd om hur var och ...
Omslag till Periodiska systemet – svällpappersbild.

Periodiska systemet – svällpappersbild med nyckel i Textview-format

Kemi Naturkunskap E-bok
Taktila bilder kan skickas med kostnadsfritt vid beställning
31 kr
Lägg i varukorg, Periodiska systemet – svällpappersbild med nyckel i Textview-format
Periodiska systemet i svällpapper består av en bild i A3-format där de kemiska beteckningarna för respektive grundämne anges i både punktskrift och sv...
Bild saknas

Idrott och hälsa 7-9, e-bok Textview

Idrott och hälsa E-bok
216 kr
Lägg i varukorg, Idrott och hälsa 7-9
I Idrott och hälsa 7-9 finns det plats för teori. Hur fungerar kroppen? Hur påverkar kosten oss? Hur ska jag tänka för att rörelse ska bli en naturlig...