- Levereras som Dvd/Cd-rom.
Mattestegen är indelad i sex teman. Varje tema består av 12 steg.
Mattestegens innehåll
Den grundläggande taluppfattningen befästs i A Höst. Räkning med talsorter betonas här i alla räknesätt. I subtraktion övas också räkna bakifrån med plus. Först i B-boken införs algoritmer, där de kommer in naturligt som förenkling av uträkningen, liksom flera huvudräkningsmetoder. I C 46-boken samlas temana Addition och subtraktion samt Multiplikation och division i ett tema: Numerisk räkning. Dessutom finns här Algebra. En del av färdighetsträningen finns som arbetsblad i lärarhandledningarna.
Lättlästa versioner
Böckerna A och B finns även i lättlästa versioner. De har lättläst text, men antalet uppgifter och det matematiska innehållet är detsamma som i elevböckerna.
Visa mer
En e-bok i Textview-format är organiserad som en pärm med flikar, med förlagan som modell. Innehållsförteckning, löpande text, bilder och sakregister finns i var sin flik. Boken fungerar både med talsyntes och punktskriftsskärm. Du läser den i läsprogrammet Textview som laddas ner kostnadsfritt från Myndigheten för tillgängliga medier.
Läs mer om e-böcker på spsm.se.